• Lav pris
    Autodeler.co.no garanterer høy kvalitet Bremsetromler til meget attraktive priser.
  • Fraktkostnader
    Spar fraktkostnader — gratis frakt av ordrer over 2100 kr bare til Norge
  • Bredt utvalg
    For øyeblikket omfatter vårt produktspekter over 500.000 bildeler
  • Rask levering!

    Leveringsmåte

    Du vil motta de Du vil motta din bestilling innen få dager

  • payment_comodo_brand
  • Bil Bremsetrommel (Bremsetromler) Reservedeler betalt via PayPal
  • kjøretøy Bremsetrommel (Bremsetromler) Reservedeler betalt via MasterCard
  • Automobil Bremsetrommel (Bremsetromler) Reservedeler betalt via Visa
  • Auto Bremsetromler Reservedeler betalt via American Express
  • Bil Bremsetrommel (Bremsetromler) Reservedeler betalt via Klarna Faktura
  • payment_bankseb_no_brand

Erstatt en bildel Bremsetrommel (Bremsetromler) - en defekt eller hvis en hvor grensen for bruk allerede er nådd. Finn ut nyttig informasjon om Bremsetrommel (Bremsetromler)

Bremsetrommelen med hydraulisk drevet av to blokker med friksjon skuff som er installert på bakpanelet. Samtidig, flyte de nedre ender av skuffene å støtte og de øvre ender hviler mot hjulet sylinder stemplene gjennom stål. Koplings fjær gjør skuffen press på sylinderen templer. På grunn av dette, er det et gap mellom bremsetrommelen og magasinene, når bremsen ikke er i gang. Når væsken begynner å strømme ut av stasjonen og inn i bremsesylinderen, strekker dens stempel, og flytter skuffene i bremsetrommelen som roterer sammen med hjulnavet. Åser friksjonskraft som følge av bremsetrommelen, brems hjul. Når fluidtrykket på stemplene stanser, vil stemplene våren tilbake til sin opprinnelige posisjon. Og stopper dermed oppbremsing.

Utformingen av trommelen er ikke perfekt. Ved bremsing, verk frambremsen skoen mot rotasjon av hjulene forover og presses mot trommelen med mer kraft enn den bakre. Det er den første grunnen til at de foran og bak bremsesko ikke bære samme hastighet. Det er derfor bremseskoene er lengre enn den bakre. Det er ofte lurt å bytte åsene i mellom. Annen konstruksjon av trommelen sikrer at skuffene støtten ligger på motsatt side av bremseskiven, og stasjonen av hver av skoene kommer fra separate hydrauliske sylindre. Det bidrar til økt bremsemoment og bare litt ødelagt slitasje på bremsesko på hvert hjul.

Med hensyn til trommelen med en pneumatisk-stasjon, den primære forskjellen mellom utformingen av skuffene slipp enhet som bruker en utvidelse knast, drevet av en spak på sin akse. Hvis du har problemer med å kjøpe en bremsetrommelen, rorkult eller sentrallås, så vi anbefaler deg å klikke deg inn på vår nettbutikk. Det er stedet hvor du finner høykvalitets elementer til lave priser.

Bremsetrommel (Bremsetromler) til SUBARU FORESTER (SF), TOYOTA COROLLA Wagon (__E11_), OPEL CORSA C (F08, F68)

Feil på bremsetrommelen
  • slitasje eller skader på bremsetrommelen;
  • ujevn slitasje på tromlene;
  • skade på arbeidsflaten på bremsetrommelen;
  • deformasjon;
  • overdreven klaring mellom tromler og klosser.
Symptomer på feil på bremsetrommelen
  • forekomst av vibrasjon når du trykker på bremsepedalen;
  • unormale lyder under bremsing (plystring, piping, sliping, banking);
  • vingling av bremsepedalen og rattet;
  • økning i bremselengden.
Årsaker til feil på bremsetrommelen
  • overskridelse av bremsetrommelens levetid;
  • feil bruk av systemet;
  • bruk av lavkvalitets materialer og reservedeler;
  • skitt eller fremmedlegemer i trommelen;
  • olje på arbeidsflaten av trommelen;
  • slitasje eller skader på fjærene som holder trommelen nede;
  • aggressiv kjørestil.
Diagnostikk

Uavhengig kan du selve gjøre vurderingen av bremsesystemet. For å gjøre dette, akselerer bilen på en flat, tørr vei opp til 60-80 km / t, og trykk på bremsepedalen. Banen skal være jevn, uten vibrasjon og merkelige lyder. Du bør gjenta eksperimentet flere ganger. Slik diagnostikk av bremsebanen utføres hver 20 000-30 000 kilometer. Service og rengjøring av systemet for skitt bør gjøres hver 10 000 kilometer.

Verkstedspesialister vil analysere den interne tilstanden til systemet. Trommelens overflate må være glatt, og den maksimale diameteren skal ikke overskride 204,4 mm (på en nominell trommelstørrelse på 181,25 mm). Avhengig av kjøretøytype og typen tromler, bør ikke overskred av den maksimale diameter være mer enn 12% av den nominelle diameteren på trommelen.

Analyse av bremsesystemet utføres også på en spesiell bremsestand, hvor motstanden på hvert hjul blir målt ved forskjellige belastninger.

Reparasjon av bremsetrommel

Riper på arbeidsoverflaten på trommelen er en feil som kan elimineres på et verksted uten å måtte skifte ut delen. For det første er mulig å fjerne de første symptomene på bremsetrommelsvikt (vibrasjon og vingling, og økning av bremselengden). Dernest er det mye billigere enn erstatning.

Rilling i trommelen er en mekanisk påvirkning på arbeidsflaten for å gå tilbake til dens opprinnelige tilstand. Ved hjelp av en dreiebenk, fjerner en mekaniker det skadede topplaget. Minimumstykkelse på trommelen bør læres fra produsenten. Moderne automatisk dreiebenk lar operasjonen bli utført med høyeste presisjon.

Utskifting av bremsetrommel

Ved sprekker eller synlige skader på trommelen, er det nødvendig å foreta en utskifting. Det anbefales å få utført i en butikk. Faktum er at kalibrering av bremsesystemet må utføres med stor nøyaktighet for å unngå tidlig slitasje eller skader på delene.

Våre Bremsetromler bestselgere: Bremsetrommel (Bremsetromler) online til attraktive priser