• Lav pris
    Autodeler.co.no garanterer høy kvalitet Bremseklosser til meget attraktive priser.
  • Fraktkostnader
    Spar fraktkostnader — gratis frakt av ordrer over 2200 kr bare til Norge
  • Bredt utvalg
    For øyeblikket omfatter vårt produktspekter over 500.000 bildeler
  • Rask levering!

    Leveringsmåte

    Du vil motta de Du vil motta din bestilling innen få dager

  • COMODO - betale sikkert for Bremseklosser
  • Bil Bremseklosser Reservedeler betalt via PayPal
  • kjøretøy Bremseklosser Reservedeler betalt via MasterCard
  • Automobil Bremseklosser Reservedeler betalt via Visa
  • Auto Bremseklosser Reservedeler betalt via American Express
  • Bil Bremseklosser Reservedeler betalt via Klarna Faktura
  • Bil Bremseklosser auto reservedeler betalt via bankoverføring

Erstatt en bildel Bremseklosser - en defekt eller hvis en hvor grensen for bruk allerede er nådd. Finn ut nyttig informasjon om Bremseklosser

Den bremsekloss er en viktig del av skoen. Dens hovedoppgave er å oppnå den nødvendige friksjonskraft ved bremsing, så vel som å sikre stabiliteten i friksjonskoeffisienten ved endring bremsediskens hastighet og trykk i systemet. Det er derfor bilprodusenter, sammen med utviklere og produsenter av bremseklosser, prøver å få friksjon, noe som vil være nær konstant under alle forhold. Men det er ikke så lett å oppnå en slik koeffisient. I dag er det nesten umulig. Det eneste er å finne den optimale kombinasjonen av deler egenskaper.

Den nåværende friksjonskoeffisient i de fleste blokkene er 00:35 til 00:45. Det første tallet er lett å forklare: under-friksjonsegenskaper fører til økt retardasjon og bremsestrekning. Det er utvilsomt en negativ innvirkning på sikkerheten. På den annen side reduserer en økt friksjonskoeffisient rekke aktiviteter på bremsepedalen fra begynnelsen til låst-hjul bremsing, som også påvirker nedbremsingen. Ikke bare stabiliteten i bilen blir verre, men evnen til å styre bilen, hjulene grep veien og vil være på sammen både i vekselrate og sidelengs retning. Det øker også bremselengden på grunn av grepet reduksjon når bremsen slippes.

Det er imidlertid verdt å merke seg at offiser rolle i denne saken. Når det er en høy friksjonskoeffisient, må han huske stille trykke pedalen og må ha ganske gode ferdigheter bak rattet og rask respons. Med hensyn til dette, er den farligste veien i regionveksel med god og dårlig heft. Hvis det er en feil i bremseklossene, er det nødvendig å gå et servicesenter. Selv om problemet ikke er i denne delen, så det er farlig for sjåføren og den andre kjører en bil med brems problemer. Som for å kjøpe nye deler inkludert bremseskiver, munnstykket og støvsæt, kan du bare lagre i dette tilfellet når du kjøper de nødvendige deler fra nettbutikken.

Bremseklosser til AUDI Q7 (4L), MERCEDES-BENZ M-KLASSE (W163), TOYOTA AVENSIS Stasjonsvogn (T25)

Feil på bremseklosser
  • overdreven slitasje eller skade på klossene;
  • oppsprekking av klossens friksjonsoverflate;
  • dype riper og hakk på fôr;
  • ujevn slitasje på bremseklossene;
  • deformasjon av delen.
Symptomer på feil på bremseklosser
  • betydelig forverring i bremsevirkning;
  • økning på bremselengde;
  • rasling, plystring eller sliping under bremsing;
  • overtredelse av kjøretøyets bane under bremsing;
  • vingling eller vibrasjon under bremsing;
  • ustabil drift av bremsene;
  • fremspringende kant fra putens friksjonsmateriale.
Årsaker til feil på bremseklosser
  • slitasje på bremseskiven;
  • økning i spalten mellom bremseskoen og trommelen;
  • fremmedlegemer eller skitt kommer på friksjonsbeleggene;
  • olje på overflaten av bremseklossen;
  • aggressiv kjørestil;
  • bruk av komponenter og forbruksvarer av lav kvalitet;
  • svikt i bremsesylindere;
  • feil installasjon av bremseklosser;
  • installasjon av feil type deler.
Diagnostikk

For en "gjør det selv" diagnose, er det nødvendig å måle tykkelsen og analysere den strukturelle tilstanden på bremseklossene. Minste tillatte tykkelse på bremsebelegget er 2 mm. Klossens overflate skal være glatt, uten hakk eller sprekker. I tillegg bør det være ensartet slitasje.

Du kan også analysere bremseprosessen . Akselerer bilen til en hastighet på 60-80 km/t på en flat og tørr vei, og stopp den. Under normale forhold må bremselengden være jevn. Fraværet av sliping eller piping i bremsene er også et godt tegn.

En full inspeksjon av bremseklossene på et verksted, bør utføres hver 10 000-15 000 kilometer

Reparasjon og utskifting av bremseklosser

Reparasjon av bremseklosser er nå irrelevant. Selvfølgelig kan verkstedets mekanikere erstatte klossens friksjonsbelegg, men denne type reparasjonsarbeid vil ikke være særlig billigere enn å kjøpe og installere en ny del. Videre vil de oppjusterte klossene ha en betraktelig kortere levetid enn de nye.

Utskifting av bremseklosser er en svært viktig prosess, derfor er det sterkt anbefalt å overlate det til fagfolk. Ikke overskrid driftsvilkårene i mekanismen. Det er nødvendig å skifte bremseklossene etter 15 000-20 000 kilometer.

Bremseklosser erstatning - instruksjoner, beskrivelser og reparasjon

Våre Bremseklosser bestselgere: Bremseklosser online til attraktive priser