Bremseskiver bil til bak og foran
Bremseskiver for andre bilmerker
Bremseskiver for biler
Bremseskiver ETTER TYPE
-
Lav prisAutodeler.co.no garanterer høy kvalitet Bremseskive til meget attraktive priser.
-
Spar fraktkostnaderSpar fraktkostnader – gratis frakt av ordrer på over 2600 kr i Norge.
-
Bredt utvalgFor øyeblikket omfatter produktutvalget vårt over 500.000 bildeler.
-
Rask levering!
Frakt
Bremseskiver produsent katalog:
Erstatt en bildel Bremseskiver - en defekt eller hvis en hvor grensen for bruk allerede er nådd. Finn ut nyttig informasjon om Bremseskiver
- slitasje på overflaten;
- deformasjon av skiven;
- fremspring;
- forekomsten av mikrosprekker;
- ujevn tykkelse på omkretsen;
- ødeleggelse av delen.
- endring av kjøretøyets bane under bremsing;
- forsterket vibrasjon eller feil bruk av bremsepedalen når du trykker på den;
- tilstedeværelse av unormale lyder under bremsing;
- økning av bremselengden.
- konstant eksponering av vann på elementer;
- kritisk slitasje;
- bremsesko med pads av lav kvalitet;
- mekaniske skader;
- sporty kjørestil.
Det anbefales å diagnostisere bremseskivens tilstand ved hjelp av et spesielt måleverktøy - en verniercaliper. Forskjellen i tykkelsen av en ny og en slitt plate er i de fleste tilfeller omtrent 1-3 mm. I sin tur, er den maksimale run-out bare noen få hundredeler av en millimeter. Målingen bør gjøres i arbeidsområdet. Run-out bestemmes ved hjelp av en spesiell enhet med en indikator som fanger opp verdier på selv 0,01 mm.
Reparasjon og utskifting av bremseskiverKravene fra de fleste bilprodusenter indikerer: bremseskiver må bare erstattes, ikke repareres. Imidlertid finnes det utstyr som vil eliminere noen av defektene. Mindre overflate-deformasjoner på delen kan fjernes ved rilling. Dette vil forkorte prosessen for overlapping av de nye padene og øke effektiviteten av bremsesystemet. I rillingen blir et minimum av materiallaget trukket ut på begge sider av platen. I tilfelle av run-out, må dette punktet skiftes ut. Vær oppmerksom på at reparasjon eller utskifting av bremseskiven er mer effektivt og pålitelig utført av fagfolk.
Nyttig informasjon om funksjoner, årsaker til funksjonsfeil, feilsøking og utskiftningsintervaller
Bremseskiver erstatning - instruksjoner, beskrivelser og reparasjon
Bremseskive velger for
Det viktigste parameteret på driftsvilkårene er tykkelsen. Denne skal ikke være under verdien fastsatt av bilprodusenten. Vanligvis er minste tillatte tykkelse spesifisert på selve delen. Komponentene må byttes så fort de begynner å nærme seg det kritiske punktet. I tillegg må du umiddelbart bytte dersom delen blir deformert, sprekker, skaller av eller får hull. Nye deler bør monteres parvis på akselen.
Dette parameteret varierer, avhengig av skivetype og produsent. Det spesifiseres på selve delene, i tillegg til i papirene til bilen. Noen komponenter har spesielle markeringer for estimert slitasje uten noen form for spesialverktøy. Den mest pålitelige metoden er imidlertid å bruke en vernierkaliper eller et mikrometer. Målinger må gjøres i flere faser, da slitasjen kan være ujevn.
Når du velger deler, må du ta hensyn til kjørestil og driftsegenskaper på bilen, og ikke bare gå etter pris.
- Produkter fra ATE, Bosch, Zimmermann, Textar, Brembo og TRW er premium kategori. Disse produsentene bruker dyre materialer og implementerer aktivt nyeste teknologi. Disse komponentene tåler ekstrem last, og passer til kjøring i høy hastighet.
- Komponenter laget av A.B.S., VAICO, Metzger, Ferodo og Delphi Technologies tilhører middels prissegment. De er laget for høyere gjennomsnittlig belastning, og foretrekkes av førere med dynamisk kjørestil.
- Deler produsert av ABE, Febi, Japanparts, Icer og Ridex er i lavprissegmentet. De oppfyller dog behovet for førere som foretrekker rolig bykjøring.
Prosedyren med å skifte bremseskiver er ikke komplisert om du har løftemekanisme og riktig verktøy. Før du starter bør du lese bilens brukermanual nøye. Husk at du må fjerne hjulene og bremsekaliperne. Om du ikke har erfaring, er det bedre å ta bilen til et verksted.
Delene på forakselen er utsatt for mer belastning. Derfor slites de raskere enn bakre skiver, og krever således hyppigere bytte. Komponentene bør skiftes parvis på hver aksel. Således må også bremseklosser skiftes, selv om de ikke er slitte.
Perforerte og slissede komponenter brukes til bykjøring:
- Om du foretrekker sporty kjørestil. Hyppig bremsing fører til overoppheting av bremseskivene. Takket være slisser og hull på skivene, avkjøles de effektivt, og øker således ytelsen på hele systemet. I tillegg har høyytelses komponenter positiv påvirkning på levetiden til bremseklossene.
- Om du kjører en stor SUV eller pickup. Jo tyngre bilen din er, desto mer energi kreves for å stoppe den. Dette kan føre til at standard deler blir overopphetet og deformert. Perforerte skiver tåler bedre denne påkjenningen.
- Om du vil ha et sporty og moderne utseende på bilen din. Perforerte komponenter passer godt til legerte felger, og vil slik understreke bilens dynamiske karakter.