• Lav pris
    Autodeler.co.no garanterer høy kvalitet Bremseklave til meget attraktive priser.
  • Fraktkostnader
    Spar fraktkostnader — gratis frakt av ordrer over 2200 kr bare til Norge
  • Bredt utvalg
    For øyeblikket omfatter vårt produktspekter over 500.000 bildeler
  • Rask levering!

    Leveringsmåte

    Du vil motta de Du vil motta din bestilling innen få dager

  • COMODO - betale sikkert for Bremsecaliper (Bremseklave)
  • Bil Bremsecaliper (Bremseklave) Reservedeler betalt via PayPal
  • kjøretøy Bremsecaliper (Bremseklave) Reservedeler betalt via MasterCard
  • Automobil Bremsecaliper (Bremseklave) Reservedeler betalt via Visa
  • Auto Bremseklave Reservedeler betalt via American Express
  • Bil Bremsecaliper (Bremseklave) Reservedeler betalt via Klarna Faktura
  • payment_bankseb_no_brand

Erstatt en bildel Bremsecaliper (Bremseklave) - en defekt eller hvis en hvor grensen for bruk allerede er nådd. Finn ut nyttig informasjon om Bremsecaliper (Bremseklave)

Brems mekanismer er delt inn i platen og tromme. Drivmekanismen har en konstruksjon som består av en bremsehendelen, en eller to og to bremsesylindrer bremseklosser og platen. Kaliper skivebrems er en mekanisme for å feste bremsesylindrene. Kaliper selv er obligatorisk montert på pivot av forhjulet. Det er to bremsesylindrer av de to bremsesko er montert. Når føreren trykker på bremsepedalen, vises stempel sylindere og start trange skyve sko til disk. Og når han slipper pedalen, slår sko og stempler tilbake til sin opprinnelige posisjon. Dette skjer på grunn av den enkle skyve av platen.

Deler av kaliber er stadig utsatt for vann og salt fra veien, og utsatt for bremsevæske fra bremsesystemet selv. Under disse omstendigheter, er det nødvendig å bruke spesielle smøremidler er utformet for ekstreme driftsforhold. Her er de grunnleggende kravene for smøring bremsekalippernes. Det er viktig at oljen har en høy temperatur, med en driftstemperatur på 180 grader eller mer. Det er også viktig at temperaturen ikke smelter elementene ved høye temperaturer. Det er også nødvendig å smøre må være vann-og kjemikaliebestandig. Fettet bør kombineres med plastdeler elastomeriske tetninger.

Hvis du trenger å erstatte bremsekalippernes, kan du kjøpe det i vår nettbutikk. Vi tilbyr våre kunder et bredt utvalg av reservedeler og korte leveringsvilkår. I tillegg til bremsekalippernes, kan du i vår online butikk for å kjøpe bremsesko, brems sylinder, clutch plate og bremsetrommelen.

%GROUP_NAME% til %TOP_RANDOM_MODELS%

Feil i skivebrems-kalipper
  • forskjøvet kalipper;
  • slitasje, mekanisk skade eller korrosjon på kalipper-brakett;
  • deformasjon av kalipper;
  • fastkiling av stempelet i kalipperen;
  • slitasje på kalipperens pads;
  • skade eller deformasjon av braketten;
  • svikt i stemplene.
Symptomer på feil i skivebrems-kalipper
  • ujevn bremsing;
  • banking i suspensjonen, som forsvinner under bremsing;
  • unormale lyder under bremsing (fløyte, rasle, knirke);
  • vibrasjoner fra hjulene når du trykker på bremsepedalen;
  • kjøretøyet trekker til den ene side under bremsing;
  • bremsene henger seg opp.
Årsaker til feil i skivebrems-kalipper
  • bruk av lavkvalitets smøremidler og reservedeler;
  • bruk av upassende smøremiddel eller midler som er inkompatible med deler; løse kalipperfester;
  • inntrengning av luft inn i bremsesystemet;
  • forurensning eller fremmedlegemer kommer inn i systemet;
  • feil installasjon og justering av kalipper;
  • aggressiv kjørestil.
Diagnostikk

Diagnostisering av bremsekalipperne er nødvendig å gjennomføre minst en gang i måneden. Du bør vurdere den strukturelle tilstand og drift av hele bremsesystemet. For å gjøre dette, gjør noen test stopp av bilen, etter å ha akselerert opp til 60-80 km/t på tørr og flat vei. Bremselengden skal være jevn og bremseprosessen glatt og stille.

Det er også nødvendig å kontrollere mengden av smøremiddel i systemet, og festing. En mer detaljert analyse bør gjøres på et verksted. Dette krever fullstendig demontering av systemet og å rense det for fett og bremsevæske. Systemdiagnose bør gjøres hver 15 000-20 000 kilometer. Det er også verdt å huske at de fremre kalippere slites 2-3 ganger raskere enn de bakre.

Reparasjon og utskifting av en skivebrems-kalipper

Kalipperen er en meget slitesterk del, derfor er reparasjoner ganske relevant, fordi det lar deg spare penger og krefter. Du bør først demontere elementet og få et verksted til å sandblåse det i helt rent for olje og bremsevæske. Deretter må du kalibrere delen og erstatte seglene.

I tilfelle av en alvorlig skade, kreves bare erstatning av kalipperen. Dette arbeidet må også nødvendigvis overlates til fagfolk, fordi hele bremsesystemytelsen vil avhenge av riktigheten av installasjonen.

Våre Bremseklave bestselgere: Bremsecaliper (Bremseklave) online til attraktive priser