loader
Vennligst ventdotted

MOTOR

Bil Motordeler Topp kvalitet for en øverste pris
  • Lav pris
    Autodeler.co.no garanterer høy kvalitet Motor til meget attraktive priser.
  • Spar fraktkostnader
    Spar fraktkostnader – gratis frakt av ordrer på over 2600 kr i Norge.
  • Bredt utvalg
    For øyeblikket omfatter vårt produktspekter over 500.000 bildeler.
  • Profesjonelle fraktselskaper

    Leveringsmåte

    Du vil motta de Du vil motta din bestilling Motor innen få dager

  • COMODO - betale sikkert for Motor
  • Bil Motordeler Reservedeler betalt via PayPal
  • Automobil Motor Reservedeler betalt via Visa
  • kjøretøy Motor Reservedeler betalt via MasterCard
  • Bildeler - betale med Discover
  • Autodeler Motordeler betalt via American Express
  • Bil Motordeler Reservedeler betalt via Klarna Faktura
  • Auto reservedeler Motor betalt via bankoverføring

Motorsvikt

  • Tenningsfeil;
  • Uventet motorkvelning;
  • Motordetonasjon;
  • Motorjakt i høy hastighet;
  • Tap av kraft.

Tegn på motorsvikt

  • Motorvibrasjoner i høy hastighet;
  • Banking og rallende lyder ved motorstart og under ytelse;
  • Systemoveroppheting;
  • For høyt eller lavt olje- og drivstofftrykk;
  • Overdreven olje- og drivstoff-forbruk;
  • Motoren kveles på tomgang;
  • "Sjekk motoren" -lyset er på på dashbordet.

Årsaker til motorsvikt

  • Bruk av drivstoff med lavt oktantall;
  • Bruk av lavkvalitets smøremidler og deler;
  • Ignorering av levetidsgrense, anbefalinger og krav gitt av deleprodusenten;
  • Slitasje på stempler og sylindere;
  • Veivakselen løsner;
  • Fallering av segl og fyllblokker;
  • Lav væskemengde i kjølesystemet;
  • Skade på radiator og pumpe.

Diagnostikk

Full analyse av motorytelse kan være problemfylt uten spesielle innretninger. Objektiv vurdering av alle motorsystemytelser er bare mulig ved hjelp av datamaskin-diagnose og spesialutstyr: en skanner, et endoskop, et stroboskop og væske/gass-analysatorer. Diagnostikk spesifiserer svikt i driften av tenning og styringssystemer, starter, generator, drivstoffsystem og kjølesystem. Imidlertid, ved hjelp av tilfeldig inspeksjon er det mulig å estimere temperatur, radiator og pumpedrift, tilstand på filtre, segl og spoler, og se fraksjoner eller andre fysiske skader også. Datamaskin-diagnostisering av motoren anbefales hver 80 000 - 100 000 kilometer med kjøring, selv om den ikke har noen fysiske tegn på svikt.

Reparasjon og utskifting av motor

Reparasjonkompleksitet avhenger av typen svikt. Du kan skifte olje eller filtrere selv. Du kan også reparere radiatorlekkasje eller pumpeskade. Men erstatning av stempel eller sylinder, trenger involvering fra spesialister da komplett systemdemontering krever detaljert kunnskap om motormekanikk. Anslå kompleksiteten av oppgaven og dine evner. Motorutskifting utføres kun hos et servicesenter fordi den trenger spesielt løfteutstyr.

Handlekurv
#
Din handlekurv er tom