catalog_tyre_img_alt
Vennligst ventdotted
Handlekurv
#
40-7017
Din handlekurv er tom

Bærebru bil bak og foran

Bil Bærearm bak og foran, venstre og høyre Topp kvalitet for en øverste pris
  • Lav pris
    Autodeler.co.no garanterer høy kvalitet Bærearm til meget attraktive priser.
  • Spar fraktkostnader
    Spar fraktkostnader – gratis frakt av ordrer på over 2700 kr i Norge.
  • Bredt utvalg
    For øyeblikket omfatter produktutvalget vårt over 500.000 bildeler.
  • Rask levering!

    Frakt

    Du vil motta de Du vil motta din bestilling Styrearm innen få dager

  • COMODO - betale sikkert for Bærebru bak og foran
  • Bil Styrearm bak og foran reservedeler betalt via PayPal
  • Automobil Opphengsarmer bytte venstre og høyre reservedeler betalt via Visa
  • Kjøretøy Bærearm venstre og høyre reservedeler betalt via MasterCard
  • Bildeler - betale med Discover
  • Auto Bærearm Reservedeler betalt via American Express
  • Bil Bærebru venstre og høyre reservedeler betalt via Klarna Faktura
  • Bil Bærebru auto reservedeler betalt via bankoverføring
Finn gyldige tilbud for andre bildeler til Suspensjon / understell
  • bil Hjulnav nettbutikk

    Hjulnav

  • Hjullager til din bil billige på nett

    Hjullager

  • bil Stabilisatorstag nettbutikk

    Stabilisatorstag

  • Bærekule til din bil billige på nett

    Bærekule

  • bil Bærebruforing nettbutikk

    Bærebruforing

  • Reparasjonssett hjulopphengning til din bil billige på nett

    Reparasjonssett hjulopphengning

  • bil Sporutvidelse nettbutikk

    Sporutvidelse

  • Hjulbolter til din bil billige på nett

    Hjulbolter

  • bil Stabilisator foring nettbutikk

    Stabilisator foring

  • Styrespindel til din bil billige på nett

    Styrespindel

Erstatt en bildel Bærebru - en defekt eller hvis en hvor grensen for bruk allerede er nådd. Finn ut nyttig informasjon om Bærebru

Feil på kontrollarm

  • deformasjon av armen;
  • korrosjon eller sprekker på delen;
  • brudd på styrearmens metall-gummi montering;
  • slitasje på et kuleledd eller et støtteledd.

Symptomer på defekt kontrollarm

  • frispill i hjulnavene;
  • dekkslitasje;
  • karosserivibrasjon mens du kjører;
  • vibrasjoner i rattet mens du kjører;
  • støy og skrangling i suspensjon mens du vrir rattet og kjører på en lavkvalitets vei;
  • forverring av bilens dynamikk;
  • økt forekomst av frispill i rattet.

Årsaker til defekt kontrollarm

  • slitasje av bøssinger;
  • sporty kjørestil;
  • kjøring på veier med dårlig overflate;
  • inntrengning av vann på delens overflate;
  • forurensning av kontrollarm;
  • brudd på hjulenes toe-in opprinnelige størrelse.

Diagnostikk av kontrollarm

For å sjekke kontrollarmens tilstand, vil du trenge en jekk eller en talje. Ta av kuleleddene. Vær sikker på at suspensjonsarmen ikke faller. For å sjekke dette, rist den vertikalt. Normen er at kontrollarmen springer ut og returnerer til utgangsposisjon. I tillegg er det viktig at hylsen ikke blir rotert opp til bøylene.

Utskifting av kontrollarm

Hvis du bestemmer deg for å bytte ut delen på egen hånd, kan du lese følgende instruksjoner:

  • bruke en jekk og plasser støtter;
  • fjern festemutteren;
  • koble armen fra legemet;
  • koble fra trekkstangen med kuleleddet fra armen;
  • du kan fjerne armen;
  • sett inn en ny del mellom stangen og kuleleddet , sikre den med bolter og selvlåsende muttere (alt må være nytt)
  • først skru mutterne nedenfra med en kraft på 90 Nm, og stram i vinkel på 30 til 40 grader;
  • sett på bolten ved å feste armen til legemet og stram mutteren (ikke stram til stopp);
  • løft armen ved hjelp av en jekk (den skal oppta horisontal stilling i en vinkel på 80 grader);
  • trekk til mutteren (kraft 60 Nm);
  • fjern jekken og sett bilen på bakken.

Bærebru erstatning - instruksjoner, beskrivelser og reparasjon

Bærearm velger for

OSS: Ofte stilte spørsmål
Hvordan sjekker jeg opphengsarmene foran?

Hev fronten på bilen med en lift. Sjekk:

  1. Opphengsarmene. De skal ikke ha tegn til deformering, avskalling eller sprekker.
  2. Festebolter. Koblingene skal være stramme.
  3. Foringer. Gyng armene horisontalt og vertikalt. Det skal være minimalt med dødgang.
  4. Bærekule: sett dekkspaken mellom styreleddet og opphengsarmen. Det skal ikke være dødgang.
  5. Stabilisatorstang eller svingstang: plasser et dekk mellom rammen og opphengsarmen og legg kraft på det. Dødgang på stabilisatorstangen er tegn på at foringene er slitte.
Hvordan fjerner jeg opphengsarmen?

Du trenger:

  • en lift;
  • hjulblokker;
  • press- og trekkverktøy for foringer;
  • et sett skrutrekkere, åpne nøkler og ringnøkler;
  • en momentnøkkel;
  • rustfjerner.

Prosedyren kan variere etter bilmodell og merke, så sjekk brukermanualen på bilen din. Husk at komponentene på fremre og bakre oppheng byttes på forskjellig vis. I begge tilfeller må du fjerne hjulene og skru ut alle fester på delen som skal byttes, som kobler det til rammen, styreledd og andre elementer. Under monterningsprosessen er det viktig å stramme festene med anbefalt dreiemoment. Etter at delene er montert på plass, må hjulposisjonen sjekkes og justeres ved behov.

Hvilket merke på opphengsarm er best?

Komponentene deles vanligvis inn i tre grupper, basert på pris og levetid:

  • Premium: denne gruppen omfatter armer fra Delphi, TRW, Lemförder og andre merker. De er dyre, men har lang levetid – mer enn 120.000 kilometers kjørelengde.
  • Midtsegmentet: disse delene er kjent for høy kvalitet og varer opptil 75.000 kilometer. Merker som Metzger, Meyle, Moog, Topran, Febi Bilstein, Japanparts og ABS har alle disse delene i sitt utvalg.
  • Lavpris: levetiden er under 40.000 kilometer, men de er rimelige. Merker som Ridex, Vaico og Mapco har alle disse produktene.