Tannstang bil
Tannstang for andre bilmerker
Tannstang for biler
-
Lav prisAutodeler.co.no garanterer høy kvalitet Tannstang til meget attraktive priser.
-
Spar fraktkostnaderSpar fraktkostnader – gratis frakt av ordrer på over 2700,00 kr i Norge.
-
Bredt utvalgFor øyeblikket omfatter produktutvalget vårt over 500.000 bildeler.
-
Rask levering!
Frakt
-
Tannstang produsent katalog:
Erstatt en bildel Tannstang - en defekt eller hvis en hvor grensen for bruk allerede er nådd. Finn ut nyttig informasjon om Tannstang
Feil i styresystemet
- slitte eller skadde lagre;
- slitasje på remdrift;
- skader på slangene;
- økning i tilbakeslag av rattet;
- slitasje av ledd;
- deformasjon av styrekoblinger;
- svikt i servostyring.
Symptomer på defekt styresystem
- lyder når du dreier på rattet;
- vibrasjon i rattet;
- for stram eller mykt rattrotasjon;
- flekker av arbeidsmediet;
- tap av stabilitet ved høye hastigheter;
- ikke-retur av rattet i den opprinnelige posisjon etter svinging;
- ujevn rotasjonsvinkel;
- forskyvning av rattet.
Årsaker til defekt styresystem
- unnlatelse av å overholde systemets driftsregler;
- dårlig kvalitet på veibanen;
- bruk av lavkvalitets materialer og komponenter;
- utilstrekkelig systemsmøring;
- luft trenger inn i servostyringen;
- fastkilt by-pass ventil;
- deformasjon av tilbakeslagsventilen i fordeleren;
- fastkilt spoleventil;
- inntrengning av skitt eller fremmedlegemer i systemet.
Diagnostikk
Testing av styresystemet krever innsats av to personer. Det vanligste problemet er spill av rattet. Du bør snu på rattet til det stopper og sjekke gapene mellom mekanismene. De bør ikke være større enn 1-1,5 mm. Det er best å ta målinger ved hjelp av en styrevinkeltester.
I tillegg må man fastslå tilstanden på navene, de artikulerte og svingstenger. Sjekk også tilstanden på beskyttelsesdeksler og fester.
Ytelse av servostyring kan kontrolleres ved måling av trykk i mekanismen. Dette krever at et manometer settes mellom servostyringspumpen og stasjonen. Deretter startes motoren, og dens runder bringes opp til 1000 o/min. Ved maksimal dreining i rattets hydrauliske servostyring, bør optimalt trykk være i området fra 80-85 kg/cm2.
En gang i året er det viktig å gjennomføre forebyggende systemdiagnose for å sjekke tilstanden og for å fjerne luften fra servostyring. Under rutinediagnostikken av servostyringspumpen, utføres oljenivåforbedring og innstramming av festene.
Reparasjon og utskifting av komponentene i styresystemet
Ved reparasjon av styresystemet, må man demontere foringsrør og fjerne seglene, og deretter koble fra servostyring og akselfeste. Pass på at det ikke er skitt eller fremmedlegemer i mekanismen. Reparasjoner krever en trykkmåler og et dynamometer, og innsatsen til to personer.
Mekanisk deformerte eller slitte komponenter kan skiftes ut enkeltvis. Imidlertid bør servostyringen erstattes helt ved eventuelle skader.
Tannstang velger for

































































