• Lav pris
    Autodeler.co.no garanterer høy kvalitet Impulsgiver Veivaksel til meget attraktive priser.
  • Fraktkostnader
    Spar fraktkostnader — gratis frakt av ordrer over 2100 kr bare til Norge
  • Bredt utvalg
    For øyeblikket omfatter vårt produktspekter over 500.000 bildeler
  • Rask levering!

    Leveringsmåte

    Du vil motta de Du vil motta din bestilling innen få dager

  • COMODO - betale sikkert for Impulsgiver (Impulssensor)
  • Bil Veivakselsensor Reservedeler betalt via PayPal
  • kjøretøy Impulssensor Reservedeler betalt via MasterCard
  • Automobil Impulsgiver (Impulssensor) Reservedeler betalt via Visa
  • Auto Impulsgiver Veivaksel Reservedeler betalt via American Express
  • Bil Impulsgiver (Impulssensor) Reservedeler betalt via Klarna Faktura
  • payment_bankseb_no_brand

Erstatt en bildel Impulsgiver (Impulssensor) - en defekt eller hvis en hvor grensen for bruk allerede er nådd. Finn ut nyttig informasjon om Impulsgiver (Impulssensor)

Sensoren består av en plast. Inne i den, er det tre kjettinger plassert på et bord, som ikke er koblet sammen. Hver av dem består av en motstand og reed seriekobles. Sensoren består av en drivende element eller kvantiserte skala, delt inn i en tilsvarende antall seksjoner og de følsomme elementer. Sensoren er montert på dekselet, slik at når tannhjulene roterer girkassen, lukkes reed-bryterne S1 og S2 når en permanentmagnet passerer. Endre motstanden av måleverktøyene puls brytere brukes i en elektronisk korrektør, som er forbundet med det for å skape en lyd som har en frekvens som er proporsjonal med forbruket. S2 reedbrytere er åpne.

Puls sensorer registrerer endringer i parameterne for luft, fuktighet eller temperatur, reagerer på disse endringene og gi en tilsvarende impuls til Styreenhetene. Sensoren kan være bygget på en base av ulike fysiske fenomener: elektrisk, mekanisk, magnetisk og optisk. Kørselselementen endre fysiske kvantitets tilstand og sensor driver oppdager denne endringen og konverterer det meste i elektriske impulser.

Hvis du trenger å erstatte puls sensor, kan du kjøpe det i vår nettbutikk. Den lar deg spare tid for å søke etter deler og, enda viktigere, for å spare penger. Vår nettbutikk tilbyr deg de beste prisene fra produsent samt de mest gunstige leveringstider. Du kan kjøpe andre bilen deler som strammer skivene, clutch trykkplate, dørhåndtak eller bakluken.

Impulsgiver (Impulssensor) for SUZUKI JIMNY (FJ), JEEP GRAND CHEROKEE I (ZJ), AUDI A6 (4F2, C6)

Feil på impulssensor i tenningssystemet
  • mekaniske skader;
  • tap av kontakt med føleren;
  • svikt i sensorens magnet.
Symptomder på defekt impulssensor i tenningssystemet
  • hindret motorstart;
  • motorstans på tomgang;
  • avbrudd i motorsyklus på tomgang;
  • rykking i motoren ved høye hastigheter;
  • reduksjon av motoreffekt.
Årsaker til defekt impulssensor
  • virkning av overflødig elektromagnetisk stråling;
  • intens mekanisk påvirkning;
  • åpen eller kortslutning.
Diagnostikk

Kontroll av impulssensoren i tenningssystemet utføres omgående når signaler på kontaktløs tenningssystemfeil vises.

Den mest nøyaktige testen av sensoren gjøres med et oscilloskop, men det bør utføres under passende forhold. Du kan også koble et voltmeter til terminalene på enheten. Spenningen i arbeidspulssensoren vil svinge mellom verdiene 0,4 og 11 V.

Et annet alternativ for å sjekke om sensoren er defekt, er å koble til en tilsvarende, fungerende del på dens plass og vurdere riktigheten av dens arbeid.

Levetiden til tenningsimpulssensoren avhenger av forholdene rundt dens drift. De fleste produsenter setter verdien innenfor 107 til 108 igangsettinger. Dermed kan sensoren tjene hele livet til kjøretøyet uten mekanisk skade eller effekt av fremmed elektromagnetisk stråling.

Utskifting av impulssensor i tenningssystemet

Impulssensoren kan ikke repareres, fordi den er sammensatt av halvleder-forbindelser som interagerer i et magnetisk felt.

Utskifting av sensoren er problematisk på grunn av beliggenheten. Først må du fjerne distributørens deksel og rotere veivakselen. Det er nødvendig at gjennomsnittmerket på veivakselen sammenfaller med merket på ventiltannhjulet.

Skru deretter løs distributørfestene og bank forsiktig ut pinnen som låser clutchen. Da er clutchfestet skrudd ut, hvoretter det fjernes. Terminalene på impulssensoren må frakobles forsiktig for ikke å skade dem. Etter det, er alt som gjenstår å skru løs monteringen på sensoren og ta den ut av sporet.

Våre Impulsgiver Veivaksel bestselgere: Impulssensor online til attraktive priser