Drivstoffsystem autodeler
-
Lav prisAutodeler.co.no garanterer høy kvalitet Drivstoffsystem til meget attraktive priser.
-
Spar fraktkostnaderSpar fraktkostnader – gratis frakt av ordrer på over 2600 kr i Norge.
-
Bredt utvalgFor øyeblikket omfatter produktutvalget vårt over 500.000 bildeler.
-
Profesjonelle fraktselskaper
Frakt
Er du ute etter Drivstoffsystem til din auto?
- Bil Drivstoffsystem VW
- Bil Drivstoffsystem MERCEDES-BENZ
- Bil Drivstoffsystem BMW
- Bil Drivstoffsystem TOYOTA
- Bil Drivstoffsystem AUDI
- Auto Drivstoffsystem VOLVO
- Auto Drivstoffsystem FORD
- Auto Drivstoffsystem NISSAN
- Auto Drivstoffsystem MITSUBISHI
- Auto Drivstoffsystem OPEL
- Bil Drivstoffsystem PEUGEOT
- Bil Drivstoffsystem HONDA
- Bil Drivstoffsystem SKODA
- Bil Drivstoffsystem HYUNDAI
- Bil Drivstoffsystem CITROËN
- Drivstoffsystem SUBARU
- Drivstoffsystem FIAT
- Drivstoffsystem MAZDA
- Drivstoffsystem SUZUKI
- Drivstoffsystem RENAULT
- Drivstoffsystem SAAB
- Drivstoffsystem LAND ROVER
- Drivstoffsystem KIA
- Drivstoffsystem PORSCHE
Feil på drivstoffsystemet
- mangel på arbeidstrykk;
- bensinpumpesvikt;
- lekkasje i systemet;
- forurensning av drivstoffinjektorer;
- slitasje på elementer;
- skade på injeksjonssystem;
- fuktighet og skitt i drivstofftanken.
Symptomer på defekt drivsoffsystem
- oljelekkasje;
- motoren når ikke maksimal kapasitet;
- intermitterende drift av motoren;
- problemer under motorstart;
- økning i drivstofforbruket;
- ustabil rpm, forstyrrelser på tomgang;
- en distinkt lukt av drivstoff i bilen.
Årsaker til feil i drivstoffsystemet
- bruk av lavkvalitets drivstoff;
- mekanisk skade på drivstoffrøret, gasstanken;
- utslitte segl;
- tette dyser.
Diagnostikk
Du bør gjennomføre en omfattende diagnose av drivstoffsystemet en gang i året. Høypresisjons instrumenter og datautstyr er nødvendig for dette. Diagnosen begynner med en kontroll av brennstoffpumpen ved hjelp av en trykkmåler, som er forbundet med brennstofftilførselsrøret. Omfanget av trykket må være større enn 6 bar. Tettheten i systemet testes med en røykgenerator. Deretter, ved hjelp av et sett av adaptere, blir trykkregulatoren kontrollert. Slitasjenivået og ytelsen av injektorene sjekkes med testere. Testeren må være koblet til injektoren, og deretter diagnostiseres injektorene på forskjellige pulseringsmåter.
Reparasjon og utskifting av drivstoffsystemet
Komplett utskifting av drivstoffsystemet utføres svært sjelden. I de fleste tilfeller reduseres reparasjonen til å erstatte den delen som er ute av drift, så vel som rensing av tilstoppede komponenter. Drivstoffsystemet har mange komponenter, og har en ganske kompleks struktur, derfor trenger du spesielt testeutstyr for å skifte ut deler. Reparasjon innebærer vanligvis utskifting av bensinpumpen, filteret og drivstofftanken. I tilfelle forurensning, er det nødvendig å rengjøre eller skifte drivstoffilter. Fjerning av lakkrester er nødvendig for injektorene. Det kan utføres på 2 måter:
- rengjøring ved hjelp av et ultrasonisk bad;
- vasking med spesiell væske (et oppløsningsmiddel).