Lambdasonde VW POLO
Lambdasonde VW POLO modeller til de beste priser
Lambdasonde VW POLO: nyttig informasjon
-
Det anbefales at disse delene byttes ut samtidig som deler av et servicesett
- Motorolje
- Lambdasondesett
- Opprustningssett, katalysator
- Sensor, avgasstrykk
- Katalysator
- Luftmengdemåler
- Bærering, lydpotte
- Sensor, motortemperatur
- Tennplugg
- Bankesensor
- Sensor, drosselventilstilling
- Impulsgiver, veivaksel
- Sensor, kamakselposisjon
- Tennplugg kabelsett
- Pakning, eksosrør
- Minimumspris 576,00 kr
- Maksimumspris 8065,00 kr
- p0171, p0430, p0303, p0172, p0174, p0301, p0302, p0304, p0305, p0306, p0155, p0421, p0410, p0135, p0031, p0134, p0030, p0130, p0131, p0133, p0141, p0138, p0136, p0037, p0137, p0036, p0140 -
-
Lav prisAutodeler.co.no garanterer høy kvalitet VW POLO Lambdasensor til meget attraktive priser.
-
Spar fraktkostnaderSpar fraktkostnader – gratis frakt av ordrer på over 2700 kr i Norge.
-
Bredt utvalgFor øyeblikket omfatter produktutvalget vårt over 500.000 bildeler.
-
Profesjonelle fraktselskaper
Frakt
-
Produsentoversikt: Oksygensensor VW POLO:
Hvor finner du lambda-sensorene i en Volkswagen Polo?
Hvor komponentene befinner seg avhenger av motortype og årsmodell. De fleste nyere biler er utstyrt med to oksygensensorer. En av dem finnes i eksos-manifolden i katalysatorens oppstrøm, og den andre i nedstrøm. Dette øker målenøyaktigheten.
Hva slags typer finnes og hva skiller dem fra hverandre?
Følgende typer lambda-sensorer finnes til Volkswagen Polo:
- Oppvarmede, dette er de vanligste. De er tre- og firetråds komponenter som varmes raskt opp til riktig temperatur.
- Planar, disse er laget av zirconiumdioksid og aluminiumoksid. De er lette og varmes opp på 5-30 sekunder. De er også rimelige.
- Titanidioksid, disse må ha referansespenning for å fungere. De har lang levetid og er veldig nøyaktige. De har imidlertid en kompleks utførelse og er dyre.
- Bredbånd, disse brukes på nyere biler og har et bredt måleområde. De kan være fire- eller femtråds. De gir riktig luft/drivstoff radius.
Kan jeg montere lambda-sensorer av forskjellige typer i en Volkswagen Polo?
I noen tilfeller, når det er umulig å finne riktig komponent, kan du bytte den med en annen med tilsvarende egenskaper. Vær dog oppmerksom på at dersom bilen din hadde oppvarmet komponent, kan du ikke bytte den med en som ikke er oppvarmet.
Å bytte zirconium-deler med titan-deler er heller ikke lov. De bruker ulike målemetoder og dataavlesning. Å bytte om på disse kan føre til dårlig motorytelse.
Hva er gjennomsnittlig levetid på disse komponentene til denne modellen? Hva er de vanligste årsakene til feilfunksjon?
Levetiden på lambda-sensorer avhenger av motortype og driftsegenskaper på bilen. Gjennomsnittlig vil komponenter uten varmeelement vare 60.0000–80.000 km, mens oppvarmede varer i 100.000 km. Planar-sensorer kan tilbakelegge 160.000 km. Det anbefales å teste delene hver 30.000 km.
Disse komponentene kan gå i stykker av lavkvalitets drivstoff, feil i tenningsanlegget, mekanisk skade og for mye off-road kjøring. I tillegg kan sensorer svikte om ringene til oljeskraperstempelet blir slitt eller om kjølevæske kommer inn i eksosanlegget.
Hva er mulige konsekvenser ved å ikke skifte lambda-sensorer på Volkswagen Polo i tide?
Å kjøre med sensorsvikt fører til lav ytelse på motoren, økt drivstofforbruk og dårlig dynamikk. Eksoutslippet øker også, som er skadelig for miljøet.