Kileribberem bil
Kileribberem for andre bilmerker
Kileribberem for biler
-
Lav prisAutodeler.co.no garanterer høy kvalitet Multireim til meget attraktive priser.
-
Spar fraktkostnaderSpar fraktkostnader – gratis frakt av ordrer på over 2700 kr i Norge.
-
Bredt utvalgFor øyeblikket omfatter produktutvalget vårt over 500.000 bildeler.
-
Rask levering!
Frakt
Kileribberem produsent katalog:
Erstatt en bildel Kileribberem - en defekt eller hvis en hvor grensen for bruk allerede er nådd. Finn ut nyttig informasjon om Kileribberem
Feil på V-ribbet belte
- slitasje på beltet;
- fall fra remskive;
- hakket belte;
- brudd på Multireim.
Symptomer på defekt V-ribbet belte
- fløyting og støy fra arbeidsområdet;
- glidning og vibrasjon i beltet;
- skinn og glans på baksiden av delen;
- mangel på motorens kjølesystem;
- fravær av ribbeelementer;
- vridning under bevegelse;
- flekker og spor av olje på overflaten av beltet;
- tilstopping av ribbespor;
- skade på kantene;
- skade og brudd på beltets basislag;
- tap av batterilading;
- sprekker og synlige fibre på overflaten av beltet.
Årsaker til defekt Multireim
- plakk på utsiden;
- remskiveforskyvning;
- tilstopping av faste partikler mellom remmen og remskiven;
- innvirkning av høye temperaturer;
- hakk i ribbene;
- løsgjøring av det øvre lag og arbeidsoverflaten;
- strammer er låst;
- feil installasjon av beltet;
- mekanisk stress;
- nedbøyning og forskyvning av remskiver;
- utilstrekkelig stramming.
Diagnostikk
Diagnose anbefales under hvert oljeskift hver 10.000 til 15.000 kilometer. Først må du inspisere beltet. Ved sterk ytre skade, bør elementet skiftes ut. Tilstedeværelse av små sprekker på kantene er tillatt. Hvis avstanden mellom sprekkene er mindre enn en centimeter, har nivået på beltets slitasje oversteget 80%. Da må du inspisere remskivene for tilstedeværelse av fremmede partikler. Bruk et spesielt verktøy for å sjekke sporene. Det må plasseres på innsiden av beltet. Senkning av verktøyet på eller nedenfor nivået av rillene, indikerer feil. Du kan sjekke manuelt om beltet har glidd ut av remskivene.
Utskifting av det V-ribbede beltet
Den maksimale kapasiteten til det V-ribbede beltet er 4 års drift, etter utløp må elementet byttes. Reparasjon og restaureringsarbeid på beltet utføres ikke. Før du fjerner beltet, er det nødvendig å fjerne toppen av luftfilter og en strømningsmåler. Deretter trekkes magnetventilen ut, og bunnen av luftfilteret demonteres. For å fjerne beltet, løsne strammeren. Når du installerer en ny del, må den plasseres i midten av remskiven, og strammerskruen må løsnes. Installer alle elementene i motsatt rekkefølge.
Multireim velger for
- BMW 5 Touring (E61)
- VW Transporter V Van (7HA, 7HH, 7EA, 7EH)
- BMW 5 Touring (F11)
- VW Caddy III Van (2KA, 2KH, 2CA, 2CH)
- FORD MONDEO IV Turnier (BA7)
- BMW X5 (E70)
- VOLVO V70 III (135)
- VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN)
- MERCEDES-BENZ E-Klasse Sedan (W211)
- MERCEDES-BENZ E-Klasse T-modell (S212)