loader
Vennligst ventdotted

KILERIBBEREM

Bil Multireim Topp kvalitet for en øverste pris
  • Lav pris
    Autodeler.co.no garanterer høy kvalitet Multireim til meget attraktive priser.
  • Spar fraktkostnader
    Spar fraktkostnader – gratis frakt av ordrer på over 2700 kr i Norge.
  • Bredt utvalg
    For øyeblikket omfatter vårt produktspekter over 500.000 bildeler.
  • Rask levering!

    Leveringsmåte

    Du vil motta de Du vil motta din bestilling Multireim innen få dager

  • COMODO - betale sikkert for Kileribberem
  • Bil Multireim reservedeler betalt via PayPal
  • Kjøretøy Kileribberem reservedeler betalt via MasterCard
  • Automobil Kileribberem reservedeler betalt via Visa
  • Bil Multireim reservedeler betalt via Klarna Faktura
  • Bil Multireim auto reservedeler betalt via bankoverføring
  • Bil Multireim Reservedeler betalt via American Express

Erstatt en bildel Kileribberem - en defekt eller hvis en hvor grensen for bruk allerede er nådd. Finn ut nyttig informasjon om Kileribberem

Feil på V-ribbet belte

  • slitasje på beltet;
  • fall fra remskive;
  • hakket belte;
  • brudd på Multireim.

Symptomer på defekt V-ribbet belte

  • fløyting og støy fra arbeidsområdet;
  • glidning og vibrasjon i beltet;
  • skinn og glans på baksiden av delen;
  • mangel på motorens kjølesystem;
  • fravær av ribbeelementer;
  • vridning under bevegelse;
  • flekker og spor av olje på overflaten av beltet;
  • tilstopping av ribbespor;
  • skade på kantene;
  • skade og brudd på beltets basislag;
  • tap av batterilading;
  • sprekker og synlige fibre på overflaten av beltet.

Årsaker til defekt Multireim

  • plakk på utsiden;
  • remskiveforskyvning;
  • tilstopping av faste partikler mellom remmen og remskiven;
  • innvirkning av høye temperaturer;
  • hakk i ribbene;
  • løsgjøring av det øvre lag og arbeidsoverflaten;
  • strammer er låst;
  • feil installasjon av beltet;
  • mekanisk stress;
  • nedbøyning og forskyvning av remskiver;
  • utilstrekkelig stramming.

Diagnostikk

Diagnose anbefales under hvert oljeskift hver 10.000 til 15.000 kilometer. Først må du inspisere beltet. Ved sterk ytre skade, bør elementet skiftes ut. Tilstedeværelse av små sprekker på kantene er tillatt. Hvis avstanden mellom sprekkene er mindre enn en centimeter, har nivået på beltets slitasje oversteget 80%. Da må du inspisere remskivene for tilstedeværelse av fremmede partikler. Bruk et spesielt verktøy for å sjekke sporene. Det må plasseres på innsiden av beltet. Senkning av verktøyet på eller nedenfor nivået av rillene, indikerer feil. Du kan sjekke manuelt om beltet har glidd ut av remskivene.

Utskifting av det V-ribbede beltet

Den maksimale kapasiteten til det V-ribbede beltet er 4 års drift, etter utløp må elementet byttes. Reparasjon og restaureringsarbeid på beltet utføres ikke. Før du fjerner beltet, er det nødvendig å fjerne toppen av luftfilter og en strømningsmåler. Deretter trekkes magnetventilen ut, og bunnen av luftfilteret demonteres. For å fjerne beltet, løsne strammeren. Når du installerer en ny del, må den plasseres i midten av remskiven, og strammerskruen må løsnes. Installer alle elementene i motsatt rekkefølge.

Handlekurv
#
Din handlekurv er tom